برای درمان واریس به چه متخصصی مراجعه کنیم

 بیماری واریس یک نوع بیماری شایع در بین افراد است که با علائم التهاب ورید و رگ های خونی نمایان می‌شود. در واقع زمانی که دریچه های وریدی چه در صورت و چه در پا نتوانند جریان برگشت خون را به درستی به قلب برسانند این رگه ها ظاهر می‌شوند. به عبارت ساده‌تر ورید زمانی که به خوبی خون را به قلب بازنگرداند، رگ های خونی دچار لخته شده و رگه هایی شبیه به خانه عنکبوت را ایجاد می‌کنند. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای درمان این نارسایی وجود دارد که هر کدام بسته به شرایط بیماری و شدت نارسایی انجام می‌شود. شما عزیزان می توانید برای ویزیت توسط بهترین دکتر واریس اصفهان به کلینیک زاینده رود مراجعه نمایید.

انواع روش‌های درمان واریس

به طور کلی، تنها دو روش لیزر و اسکلروتراپی برای درمان واریس موثرند. این روش‌ها مزایا و معایب مختلفی دارند که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم:

  • درمان واریس به روش اسکلروتراپی: در این روش پزشک از طریق تزریق مستقیم محلول های شیمیایی رگه های خونی را از بین می‌برد. این محلول در تمام مسیر وریدها به جریان افتاده و مسیر درست را به خون نشان می‌دهد. امری که موجب می‌شود تا خون مسیر حرکت خود را تغییر دهد و رگ های سالم را جهت انتقال به قلب انتخاب کند.
    از طرفی، رگ های واریسی همگی جذب پوست شده و هیچ اثری از خود باقی نمی‌گذارند. این روش برای درمان واریس های پیچیده و پر پیچ و خم مناسب است. از مزایای این روش درمانی می‌توان به ارزان بودن، مدت زمان کوتاه درمان، عدم کبودی، عدم نیاز به بیهوشی و دوران نقاهت کوتاه اشاره کرد.
  • درمان واریس به روش لیزر: درمان واریس با لیزر یکی از بهترین و قطعی‌ترین روش‌های درمانی است. این روش نیازی به بستری شدن ندارد و در همان کلینیک ظرف مدت 30 دقیقه انجام می‌شود. پزشک با بی حس کردن ناحیه واریس آن را آماده ورود فیبر لیزر برای تابش گرما می‌کند. حرارت تابش لیزر به اندازه‌ای است که بیمار هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد.
    از مزایای این روش می‌توان به عدم نیاز به جلسات متعدد، مقرون به صرفه بودن، از بین رفتن قطعی رگه های خونی، عدم نیاز به بستری و دوران نقاهت کوتاه اشاره کرد. اما تنها اتخاذ این روش‌ ها پاسخگوی بیمار نبوده و باید در انتخاب پزشک مربوطه نیز نهایت دقت را داشته باشد. کلینیک زاینده رود به صورت تخصصی درمان واریس با لیزر در اصفهان را انجام می‌دهد. این کلینیک با داشتن بهترین دکتر واریس پا در اصفهان توانسته محبوبیت زیادی بین همشهریان اصفهانی کسب کند.

درمان واریس

متخصصانی که واریس را درمان می‌کنند

یکی از سوالاتی که ذهن بیماران را درگیر می‌کند، این است که چه متخصصی قادر به درمان واریس است؟ در میان پزشکان مختلف تنها چند متخصص هستند که اقدام به درمان این نارسایی عروقی می‌کنند.

  • متخصص قلب و عروق: از آن جایی که واریس نوعی بیماری عروقی محسوب می‌شود، این متخصصان قلب و عروق هستند که آموزش کامل را برای درمان این نارسایی دیده‌اند. این متخصصان تنها روش های غیر تهاجمی را برای درمان واریس انتخاب می‌کنند.
  • متخصص رادیولوژی اینترونشنال: این متخصصان نیز مانند پزشکان قلب و عروق روش های کم تهاجمی را برای درمان واریس انتخاب می‌کنند. آنها به جراحان حفره کوچک معروفند؛ به گونه‌ای که برای درمان واریس از طریق ایجاد یک حرفه بسیار کوچک در نواحی واریس اقدام می‌کنند.
  • جراحان عروق: این جراحان متخصص تشخیص مشکلات سیستم گردش خون، شریان و مویرگها هستند. این پزشکان در کنار روش های کم تهاجمی از روش های تهاجمی نیز برای درمان واریس استفاده می‌کنند.
  • متخصص پوست: متخصصان پوست در واقع همان پزشکانی هستند که برای اولین بار در ذهن مبتلایان به واریس تداعی می‌شوند. آنها با اتخاذ روش های کم تهاجمی نظیر لیزردرمانی و اسکلروتراپی اقدام به از بین بردن وریدهای واریسی می‌کنند؛ به گونه‌ای که پس از درمان هیچ اثری از رگه های خونی و عنکبوتی در پوست مبتلایان باقی نمانده و همگی جذب پوست سالم می شوند.

 

نوشتن دیدگاه