عوارض جوراب واریس

بسیاری از افرادی که از جورابهای واریس استفاده می کنند این سوال را مطرح می کنند که آیا پوشیدن طولانی مدت این جوراب ها عارضه ای به همراه دارد یا خیر؟ قبل از پاسخ به این سوال ابتدا باید جورابهای واریس را به همراه عملکرد آنها مورد بررسی قرار دهیم.
جوراب واریس اولین‌بار در سال ۱۸۴۸ میلادی توسط پزشکی به نام ویلیام بران طراحی شد. پس از ویلیام بران فردی به نام گانزونی شروع به تولید انبوه آنها در سطح اروپا کرد. این جوراب ها رفته رفته از سال ۱۹۵۰ به شکل مدرن و امروزی تهیه و به بازار توزیع شدند. تا جایی که این جوراب ها با الیاف جدید و با کیفیت در طرح های مختلف تولید شدند. امروزه جوراب های طبی با فشار مناسب اولین گزینه درمان واریس پا هستند. شما عزیزان می توانید برای ویزیت توسط بهترین دکتر واریس اصفهان به کلینیک زاینده رود مراجعه نمایید.

چه زمان استفاده از جوراب واریس توصیه می شود

جورابهای واریس برای پیشگیری از درد در مراحل اولیه بیماری مورد استفاده قرار می گیرند. این جوراب ها عموماً به توصیه پزشکان هنگام صبح و پس از برخاستن از رختخواب باید مورد استفاده قرار گیرد. به طوری که تا پایان فعالیت های روزانه نباید آنها را از پای خود درآورد. گفتنی است که استفاده از جوراب های واریس هنگام استراحت نیاز نیست. تنها زمانی باید از آن ها استفاده کرد که فعالیت روزانه بیش از حد معمول باشد. توجه داشته باشید که استفاده از جوراب های واریس هنگام عود کردن بیماری هیچ فایده ای ندارد. بنابراین برای درمان واریس های پیشرفته بهتر است درمان با لیزر را انتخاب کنید. از این رو اگر در مراحل پیشرفته واریس از جوراب‌های پرفشار بدون مشورت با پزشک استفاده شود، وضعیت بدتر خواهد شد. حال می توان پاسخ این سوال که آیا جورابهای واریس عوارضی را به همراه دارند را داد. پاسخ به این سوال مثبت است. برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را از دست ندهید.

چه زمان استفاده از جوراب واریس توصیه می شود

آشنایی با عوارض جوراب واریس

زمانی که واریس پا عود کند، پوشیدن جورابهای واریس جز بدتر کردن وضعیت هیچ تاثیری نخواهد داشت. جورابهای واریس با کلاس فشار ۲ در محدوده ۲۰ الی ۳۲ میلی متر جیوه، ورید های عمقی پا را فشرده کرده و تمام خون تجمع یافته را در سیاهرگ های واریسی به همراه خون های محبوس شده به سمت مویرگهای سطحی منتقل می کنند. در نتیجه وضعیت واریس پا بدتر شده و آن را شبیه به تار عنکبوت می کند.

گروه بندی جورابهای واریس از نظر کلاس

جورابهای واریس از نظر گروه بندی به چهار کلاس a، b، c و d تقسیم می‌شوند. این جوراب ها دارای مکانیسم فشار تدریجی هستند. به طوری که بیشترین فشار در مچ پا و کمترین فشار در قسمت های بالای زانو وارد می شود. جورابهای واریس به چهار کلاس زیر از نظر کلاس تقسیم می‌شوند:

  • کلاس فشار a: در این کلاس میزان فشار تدریجی در بازه ۱۲ الی ۱۵ میلی متر جیوه است.
  • کلاس فشار b: در این گروه میزان فشار تدریجی ۱۸ الی ۲۲ میلی متر جیوه است.
  • کلاس فشار c: این گروه دارای کلاس فشار ۲۳ الی ۳۲ میلی متر جیوه ای است.
  • کلاس فشار d: کلاس های فشار D در محدوده ۳۲ تا ۴۲ میلی متر جیوه قرار دارند.
نوشتن دیدگاه