تست هولتر فشار خون در اصفهان و سایر شهرهای ایران به‌عنوان یک تست مطمئن برای بررسی میزان فشار خون افراد مبتلا و مشکوک به بیماری‌های فشار خون توصیه می‌شود.
احتمالا برای شما پیش امده که با مراجعه به مشاور قلب یا بهترین دکتر قلب در اصفهان به شما توصیه شود که تست هولتر فشار خون انجام دهید. این توصیه به این دلیل است که این دستگاه علاوه بر وضعیت فشار خون می‌تواند وضعیت قلب را هم بررسی کند پس احتمالا شما کنجکاو شده‌اید که بیشتر درمورد این دستگاه و نحوه عملکرد آن بدانید.
در ادامه به بررسی تست هولتر فشار خون می‌پردازیم.

انجام هولتر فشار خون در اصفهانعلت استفاده از هولتر فشار خون


انجام تست هولتر فشار خون در اصفهان برای همه بیماران و در همه حالات ضروری نیست و درواقع ضرورتی وجود ندارد که هر بیماری که مبتلا به فشار خون است این تست را انجام دهد.
در حقیقت هنگامی که شما به یک مشاور قلب در اصفهان و یا هر جای دیگری از ایران برای پیگیری و درمان بیماری فشار خون خود مراجعه می‌کنید احتمال دارد پزشک شما تشخیص دهد شما نیاز به انجام تست هولتر فشار خون دارید.


یکی از مهم‌ترین دلایل این تشخیص پزشک شما، اطلاع پزشک از میزان فشار خون شما است. درحقیقت پزشک قصد دارد این مسئله را بررسی کند که آیا مشکل فشار خون شما یک مشکل دائمی و همیشگی است یا در لحظه‌ای که به او مراجعه کرده‌اید به دلیل استرس و یا یک فشار روحی در لحظه دچار مشکل فشار خون شده‌اید؟
اطلاع از این موضوع یک امر مهم و تاثیرگذار است؛ چراکه در صورت ایجاد فشار خون لحظه‌ای شما هیچ نیازی به استفاده از داروهای مربوط به خون نخواهید داشت.


به‌طورکلی علت تمایل پزشک به استفاده از هولتر فشار خون در اصفهان این است بیشتر مشکلات قلبی را در حالت عادی بدن نمی‌توان تشخیص داد و پی‌بردن به این مشکلات در هنگام انجام فعالیت‌های مختلفی مثل ورزش شدید، غذاخوردن، یک حالت ایجادکننده استرس و حتی در حالت خواب راحت‌تر و روشی مطمئن‌تر خواهد بود. نتیجه به‌دست‌آمده از اندازه‌گیری سرپایی فشارخون در بیش‌تر مواقع قابل اعتماد و اطمینان نیست؛ چون در طول روز عوامل مختلفی مثل: اضطراب، رژیم غذایی و... بر میزان فشارخون افراد تاثیر می‌گذارند درنتیجه پیشنهاد انجام تست هولتر فشار خون موجب دستیابی پزشک شما به اطلاعات دقیق و قابل اعتماد می‌شود.


علاوه بر موارد گفته شده عوامل مهم دیگری نیز وجود دارند که به‌خاطر آن‌ها پزشک از دستگاه هولتر فشار خون استفاده می‌کند که این عوامل عبارت هستند از:
بررسی تاثیر و یا مقاومت داروهای ضد فشار خون بر فرایند درمان.
بررسی کلی افزایش یا کاهش پیداکردن فشارخون در طول فرایند درمان.
بررسی تغییرات الگوی فشارخون بیمار برای تنظیم زمان مصرف و نوع دارو و دوز داروی تجویزی برای شخص بیمار.
در شرایطی که فشار خون اندازه‌گیری شده بیمار در طول روز در خانه با فشار خون اندازه‌گیری شده او در مطب پزشک متفاوت باشد.
برای زنان بارداری که مشکوک به ابتلا به فشار خون بالا هستند.
بیمارانی که از تغییرات فشار خون مداوم رنج می‌برند.
بیماران مبتلا به بیماری‌هایی که بر ایجاد فشار خون بالا موثر هستند مثل بیماران دیابتی یا بیماری‌های مزمن کلیوی.


درنتیجه علت استفاده از این دستگاه برای اندازه‌گیری فشار خون در چنین مواردی این است که بررسی و چک ۲۴ ساعته میزان فشارخون یک بیمار بسیار قابل اطمینان تر از اندازه‌گیری فشار خون در خانه و مطب به‌صورت سرپایی است. همچنین دسته‌ای از دانشمندان از نتایج این روش اندازه‌گیری فشار خون در پژوهش‌های تحقیقاتی خود استفاده می‌کنند.


هولتر فشار خون چگونه کار می‌کند؟


اگر قصد انجام تست هولتر فشار خون در اصفهان را داشته باشید به احتمال خیلی زیاد کنجکاو هستید که بدانید این دستگاه هولتر فشار چگونه کار می‌کند.
در ابتدای توضیح نحوه عملکرد دستگاه باید این نکته را بدانید که دستگاه هولتر فشار خون قابلیت اندازه‌گیری میزان فشار خون در طول ۲۴ ساعت از شبانه روز را دارد.
این ویژگی یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین دلایل کارآمد بودن این دستگاه است که باعث می‌شود وضعیت فشارخون افراد دارای سابقه ابتلا به فشار خون بالا به‌صورت کامل و مطمئن ارزیابی شود.


شیوه کارکرد دستگاه هولتر فشار خون به این شکل است که پس از مراجعه شما به کلینیک پزشک دستگاه را به بازوی شما وصل می‌کند تا در طول یک روز کامل یعنی ۲۴ ساعت این دستگاه در موقعیت‌های مختلف روزانه به ثبت میزان فشار شما بپردازد. پس از اتصال دستگاه به بازوی شما این دستگاه شروع به دمیدن هوا در بازوبند متصل به دست شما از طریق یک لوله پلاستیکی می‌کند و سپس با خالی‌کردن این هوا به‌صورت تدریجی فشار خون شما را در فواصل منظمی اندازه‌گیری می‌کند.
فواصل اندازه‌گیری فشار خون توسط دستگاه در طول روز هر نیم ساعت یک‌بار و در طول شب هر یک ساعت یک‌بار است.

نحوه انجام تست هولتر فشار خون در اصفهان  - کلینیک زاینده رود
علاوه بر استفاده از این دستگاه پزشک از شما می‌خواهد یک دفتر برای ثبت فعالیت‌های روزانه و میزان و زمان استراحت و فعالیت خود داشته باشید تا بعد از ۲۴ ساعت با مراجعه به پزشک و تحویل دستگاه و اطلاعات ثبت شده در آن، دفتر را نیز به پزشک تحویل دهید. پزشک با بررسی اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه هولتر فشار خون و همچنین اطلاعات ثبت شده توسط شما در دفتر به بررسی و ارزیابی نوع فشار خون شما می‌پردازد و تصمیم می‌گیرد چه روش درمانی را انتخاب کند یا روش درمان را عوض کند یا خیر.


مراقبت‌های قبل از انجام هولتر فشار خون


درصورتی‌که قصد انجام تست با دستگاه هولتر فشار خون در اصفهان را دارید لازم است بدانید که هدف این دستگاه نمایش مشکلات فشار خون واقعی و صحیح شما پس از یک بررسی ۲۴ ساعته و گاهی اوقات ۴۸ ساعته است؛ به همین دلیل مهم است که در این مدت هیچ فعالیت جدید، غیرمنتظره و غیرمعمولی را انجام ندهید.
در واقع بهترین نتیجه انجام این تست زمانی حاصل می‌شود که شما سعی کنید تمام فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید موارد روتین و عادی زندگی‌تان باشد و از کم‌کردن یا افزایش میزان فعالیت بدنی خود در طول روز انجام تست جدا خودداری کنید.


حتما سعی کنید برای انجام تست هولتر فشار خون در اصفهان یک روز کاری معمولی خود را در نظر بگیرید و در صورت به‌وجودآمدن موارد استرس‌زای ناخواسته و غیرمنتظره حتما ساعت رخ‌دادن مورد را یادداشت کنید و پزشک را در جریان این مورد قرار دهید.


برای بررسی فشار خون بالا و به‌دست‌آمدن اطلاعات مورد اطمینان حتما لازم است که با مشورت پزشک چند روز قبل از انجام تست از مصرف داروهای کنترل فشار خون خودداری کنید.
استفاده از مواد و داروهای کافئین‌دار، داروهای مسکن و ضددرد و همچنین داروهای مورد استفاده برای افزایش و خصوصا کاهش وزن بر نتیجه تست شما تاثیر گذار خواهد بود.
توجه داشته باشید که از چند روز قبل از انجام تست نباید تغییری در برنامه غذایی روتین خود ایجاد کنید و از مصرف یک غذا و نوشیدنی جدید خارج از برنامه غذایی خود خودداری کنید. درصورتی‌که به استفاده از چای، سیگار و یا سایر مواردی که بر فشارخون تاثیر می‌گذارد عادت دارید در زمان استفاده از دستگاه هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اما اگر به‌صورت روزانه در برنامه متداول شما جایی ندارند از مصرف آن‌ها از حدود یک روز قبل از انجام تست خودداری کنید.


به این دلیل که هنگام استفاده از دستگاه امکان استحمام برای شما وجود ندارد لازم است که قبل از اقدام به انجام تست در صورت نیاز حمام کنید. مهم است که از یک دست لباس راحت در زمان انجام تست استفاده کنید. پزشک ممکن است دستگاه را مستقیما روی بازوی شما ببندد؛ اما درصورتی‌که دستگاه روی لباس شما بسته شود شما اجازه خارج‌کردن لباس خود از زیر دستگاه را نخواهید داشت.


مراقبت‌های بعد از انجام تست


پس از طی‌شدن مدت زمان انجام تست هولتر فشار خون در اصفهان باید به مطب پزشک مراجعه کنید تا پزشک دستگاه را از روی بازوی شما باز کند و اطلاعات ثبت شده در آن را با واردکردن به سیستم مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.


البته شما خودتان هم می‌توانید دستگاه را باز کنید برای این کار از قبل روش باز کردن صحیح دستگاه را از پزشک خود بپرسید و حتما فراموش نکنید که واجب است پس از باز کردن دستگاه باطری دستگاه را خاموش کنید تا دوباره کیسه باد نشود. با وجود این که به طور معمول مدت زمان بررسی تست به میزان ۲۴ ساعت و گاهی اوقات در صورت لزوم ۴۸ ساعت توصیه می‌شود مقدار کمی افزایش یا کاهش زمان مشکلی در تفسیر نتایج ثبت شده توسط دستگاه ایجاد نمی‌کند.
پس اگر به هر دلیلی مجبور شدید کمی زودتر یا دیرتر از زمان گفته شده به پزشک مراجعه کنید نیاز نیست نگران شوید.

کلینیک زاینده رود مرکز تخصصی انجام هولتر فشار خون در اصفهان

سخن آخر؛ کلینیک تخصصی زاینده رود مرجعی معتبر برای تست هولتر فشارخون در اصفهان


افراد زیادی وجود دارند که از بیماری فشار خون بالا رنج می‌برند و بیماری‌های زیادی هستند که بر میزان فشارخون موثر هستند با این وجود ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که فرد در آن با وجود عدم سابقه و ابتلا به بیماری‌های فشار خون دچار مشکلاتی از این قبیل شود در این شرایط پزشک بجای اندازه‌گیری سرپایی فشار خون برای دستیابی به اطمینان بیشتر انجام تست هولتر فشار خون در اصفهان را به شما پیشنهاد می‌کند تا از نتیجه نهایی و انتخاب روند مناسب درمان مطمئن شود. در این صورت برای انجام تست هولتر فشار خون در اصفهان کافی است به کلینیک تخصصی زاینده رود مراجعه کنید. همکاران متخصص ما در این زمینه در خدمت شما هستند.

نوشتن دیدگاه