با گذشت زمان و رژیم های غذایی ناسالم، اغلب افراد دچار تنگی عروق قلبی و گرفتگی رگ ها می‌شوند. لذا دکتر متخصص برای مشاهده و تشخیص هر چه دقیق تر آنها، آزمون تست ورزشی را تجویز می‌کند. تست ورزشی با نشان دادن این گرفتگی ها، می‌تواند پزشک را در تجویز دارو، درمان و انجام آزمایشات لازم یاری کند. از اصلی ترین اقدامات این آزمون، تعیین سطح توانایی و تحمل افراد برای انجام فعالیت های بدنی در بازه زمانی مشخص است. در این مقاله سعی داریم تست ورزش در اصفهان، ضرورت آن  برای تشخیص بیماری های قلبی، هزینه ورزش در یکی از بهترین کلینیک های استان اصفهان با عنوان کلینیک زاینده رود و موارد منع آن آشنا شویم.

اقدامات قبل از تست ورزش در اصفهان

ضرورت تست ورزش برای تشخیص بیماری قلبی 

زندگی در کلان شهر هایی مانند: تهران, اصفهان و... بسیار دشوارتر از شهر های کوچک خواهد بود و درگیری فکری و استرس های زیادی را به همراه خواهد داشت. در نتیجه انسان روزانه با شرایط گوناگونی مواجه می‌شود و در طول روز با حالات مختلف روحی از جمله استرس و اضطراب دست و پنجه نرم می‌کند. لذا توانایی برخورد با موارد فوق و پاسخ صحیح به آنها نشانه ی ضعف یا توانایی قلب برشمرده می‌شود. چنانچه ساکن اصفهان هستید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی قلب در اصفهان و بازسازی شرایط مشابه با موقعیت های پر تنش و انجام تست ورزش در اصفهان، قلب خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

در زیر تعدادی از عواملی که برای تشخیص و درمان آنها می‌توان تست ورزش داد را برای شما ذکر کرده ایم:

  • تشخیص انواع نارسایی های قلبی 
  • اطمینان از سلامت جسم و کمک به بهبود ان 
  • تشخیص بیماری هایی ناشی از شریان کرونر 
  • درد در ناحیه قلب و قفسه سینه
  • تشخیص شرایط قلب بعد از آنفارکتوس
  • تشخیص علت ضربان نامنظم 
  • تشخیص بیماری های مادرزادی مربوط به قلب
  • تشخیص علت تپش قلب حاد
  • فشار خون متغیر
  • مشاهده عملکرد بدن بعد از استفاده از  دارو های ضد آنژین و آریتمی
  • و...

هزینه تست ورزش در کلینیک زاینده رود اصفهان

اولین و ارزانترین ارزیابی برای تشخیص و درمان بیماری های قلبی، تست ورزش است. این تست شامل دو نوع آزمون از قبیل: کار با تردمیل و دوچرخه ثابت است. هزینه تست ورزش با توجه به زمان انجام تست، میزان داروی مصرفی( دبوتامین) و...  متفاوت است. چنانچه در کلینیک زاینده رود، اقدام به انجام تست ورزش برای تشخیص بیماری های قلبی نمودید، به دلیل وجود تجهیزات پزشکی مدرن و حضور کادر درمان متخصص علاوه بر تشخیص دقیق و به موقع، با پرداخت هزینه کمتر  در هزینه های درمانی صرفه جویی نیز خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و حفظ ارامش و سلامت بیشتر افراد، در خصوص انجام تست ورزش در اصفهان، مراجعین می‌توانند به سایت کلینیک زاینده رود https://zrhclinic.com مراجعه فرمایند. این تست تحت پوشش بیمه های گوناگونی در سطح کشور می‌باشد لذا هزینه ی آن متفاوت خواهد بود.

موارد منع انجام تست ورزش چیست؟

طبق مطالعات و تحقیقات اخیر در امریکا تمامی افراد بالای ۴۰ سال، موظفند تست ورزش را انجام دهند. علاوه بر تمام مزایا این تست نمی‌تواند ضخامت رگ ها را تشخیص بدهد و یا سکته های قلبی و حملات قلبی را پیش بینی کند. با این وجود استفاده از این تست برای بعضی ها ممنوع و برای بعضی دیگر خطرناک عنوان شده است. موارد منع انجام تست ورزش عبارتند از:

 

_ آریتمی مشکوک و کنترل نشده

_ وجود عفونت شدید

_ وجود اختلال در دریچه آئورت

_ بیماری آئوریسم دیسکان

_ وجود جنون در افراد

_ بیماری آمبولی

_ حملات قلبی غیر قابل کنترل

_ فشار خون حاد (در حالت استراحت)

_ آنوریسم مرتبط با بطن ها

_ بارداری های خطرناک

_ بیماری های متابولیک غیر قابل کنترل

و...

درصورتی که با هریک از عوامل بالا روبه رو هستید، بهتر است از انجام تست ورزش در اصفهان خودداری کنید.

طریق انجام تست ورزش

ابتدا توسط پزشک متخصص فشار خون و نبض شما سنجیده و یادداشت می‌شود. سپس با نصب الکترودها از شما نوار قلب گرفته می‌شود. مرحله ی بعدی دویدن روی تردمیل است که بیمار روی آن قرار گرفته و با توجه به صلاح دید پزشک با سرعت مورد نظر شروع به دویدن یا پیاده روی می‌کند. به فاصله زمانی هر سه دقیقه یکبار سرعت و شیب نوار تردمیل افزایش می‌یابد. در حین حرکت فرد، مرتبا نوار قلب و علایم حیاتی وی بررسی می‌شود. سن و جنس از جمله مواردی هستند که در زمان انجام تست دخیل می‌باشند. اگر در حین آزمون با توجه به سن و جنس فرد، ضربان قلب او حداقل به ۸۵ درصد از میزان انتظار برسد می‌توان نتایج ازمون را پیش بینی و تفسیر کرد. ولی اگر این میزان به حداکثر خود، یعنی ۱۰۰ درصد افزایش یابد و بیمار علائمی همچون تنگی نفس حاد، احساس سوزش و درد در قفسه سینه را احساس نکند این نتیجه قابل اعتماد تر و مطمئن تر خواهد بود. زمان لازم برای انجام تست ورزش در اصفهان نهایتا ۱۵ دقیقه و در افراد مختلف متفاوت است. چنانچه در حین انجام تست بیمار احساس ناتوانی کرده و نتواند ادامه دهد، عوارض مذکور را در خود احساس کند و یا در نوار قلب وی اختلالی ثبت شود در هر صورت انجام آزمایش به تعویق خواهد افتاد یا بطور کلی کنسل خواهد شد.

ضرورت تست ورزش - کلینیک زاینده رود

قبل از انجام تست چه باید کرد؟

انجام این تست، مستلزم داشتن آمادگی خاصی نیست. ولی اگر قبل از انجام تست ورزش در اصفهان، سعی کنید فعالیت بدنی داشته و کمی قبل از انجام تست استراحت نمایید، بهتر می‌باشد. تست ورزش در اصفهان در کلینیک تخصصی قلب زاینده رود و یا مرکز تخصصی تست ورزش قابل انجام است و این کار زیر نظر پزشک متخصص صورت می‌پذیرد. 

  • به همراه داشتن و استعمال لباس مناسب برای انجام ورزش ها ضروری می‌باشد.
  • به همراه داشتن زیورآلات و وسایل غیر قابل استفاده ممنوع است و قبل از انجام تست باید جدا شود.
  • رعایت تغذیه از ۲۴ ساعت قبل از انجام تست، عدم استفاده از کافئین و نوشیدنی های غیر مجاز الزامی است.
  • کسانی که به هر دلیلی، از دارو استفاده می‌کنند و تحت درمان هستند نباید ۴ الی ۶ ساعت قبل از انجام تست، هیچ گونه دارویی مصرف کنند؛ زیرا بعضی از دارو ها باعث ایجاد مشکل در حین انجام تست یا حتی تاثیرات منفی در نتیجه آزمون می‌شوند.
  • نصب و اتصال الکترود های مربوط به نوار قلب، دستگاه مربوط به اندازه گیری اکسیژن و دستگاه فشارسنج 

رعایت موارد مذکور باعث دقت بیشتر در نتیجه تست خواهد شد.

عوارض ناشی از انجام تست ورزش

هر اقدامی چه سودمند و حیاتی، چه خطیر و مضر پیامد هایی به همراه خواهد داشت. این پیامد ها در افراد مختلف، متفاوت است و میزان بروز آن نیز فرق می‌کند. گاهی نفع یک چیز بیش از ضررش می‌باشد در این صورت باید با ظهور پیامد ها کنار آمده و آن عمل را آگاهانه انجام دهیم. به دلیل وجود حرکات ورزشی ناشی از تست ورزش، قلب کمی تحت فشار قرار گرفته و احتمال بروز مواردی که عوارض ناشی از انجام تست ورزش هستند رخ دهد. این موارد عبارتند از:

  • احساس درد خفیف یا شدید در قفسه‌ سینه
  • بروز ناگهانی حملات قلبی
  • بروز فشار خون بالا
  • ایجاد ضربان نامنظم 
  • احساس سرگیجه در حین انجام تست
  • بروز حالت تهوع
  • احساس خستگی مفرط
  • بی حالی و از حال رفتن
  • بروز ناگهانی ایست قلبی
  • ایجاد تهدیدات جدی در ضربان قلب یا توقف ناگهانی

اتصال الکترودهای مربوط به نوار قلب به روی سینه و جداسازی آن بعد از اتمام تست، ممکن است ناخوشایند باشد و به دلیل استفاده طولانی مدت از الکترود ها بر روی پوست بافت های زیرین، آسیب ببینند و ملهتب شوند. 

برای رعایت بیشتر نکات ایمنی در خصوص سلامتی خود، قبل از انجام تست ورزش در اصفهان با پزشک خود مشورت نموده و تمامی اطلاعات پزشکی و جزئیات داروهای مورد استفاده تان را در اختیار وی قرار دهید.

تفسیر نتایج ناشی از تست ورزش

متخصص حاضر برای انجام تست ورزش، علاوه بر اینکه در طول تست ورزش شما را همراهی می‌کند در پایان انجام تست می‌بایست نتیجه را تفسیر کند و به زبانی ساده تر برای بیمار شرح دهد. تحلیل و بررسی نتایج کمی زمان بر است. چنانچه تست شما عاری از مشکل باشد، بیانگر عملکرد خوب قلب شماست. در نتیجه قادر خواهید بود فعالیت های روزمره خود را به خوبی انجام بدهید. در صورتی که انجام تست، روند معمولی و طبیعی خود را طی نکند نشان دهنده امکان وجود مشکل است. اینکه بیمار چه نوع استرسی را در طول تست متحمل می‌شود، در برنامه ریزی پزشک متخصص مربوطه و روش درمانی وی تاثیر گذار خواهد بود. اگر تست ورزش مثبت باشد، بیانگر وجود مشکلات قلبی و عروقی است. تست منفی یعنی وضعیت قلبی شما طبیعی و احتمال مشکلات قلبی در شما درصد کمی را دارا می‌باشد‌. گاهی نیز با بروز خطا در نتیجه تست روبرو هستیم، در این صورت لازم است مجددا به انجام تست ورزش اقدام نمایید.

 

 انجام تست ورزش در کلینیک زاینده رود

نتیجه گیری


همانطور که می‌دانید، پیشگیری بهتر از درمان است. لذا برای حفظ سلامت خود و در صورت احساس وجود مشکل در روند تنفس، درد های قفسه سینه ودر نهایت عدم توانایی انجام فعالیت های روزمره بهتر است هر چه سریعتر به تشخیص و درمان آن اقدام نمایید. تست ورزش در اصفهان، یکی از بهترین تست های ارزیابی خواهد بود که بصورت حرفه ای در مراکز تست ورزش در اصفهان از جمله کلینیک تخصصی قلب زاینده رود برای تشخیص بیماری های قلبی و درمان آن زیر نظر کادر مجرب انجام می‌پذیرد.

نوشتن دیدگاه